Podanie daňového priznania: Finančná správa upozorňuje na posledné dni

Podanie daňového priznania: Finančná správa upozorňuje na posledné dni, Daňové priznanie k dani z príjmu Podanie daňového priznania: Finančná správa upozorňuje na posledné dni, Daňové priznanie k dani z príjmu
ilustračná foto: Finančná správa SR

Daňové priznanie k dani z príjmu za rok 2024 už podalo viac ako 635-tisíc daňovníkov, čo je percentuálne na úrovni takmer 48%. Daňovníkom, čo daňové priznanie ešte nepodali, zostávajú na splnenie si tejto povinnosti už len posledné dni.

Posledné dni na podanie daňového priznania

Daňové priznanie k dani z príjmov musia daňovníci podať a daň aj zaplatiť do 31. marca (vrátane). Finančná správa (FS) ročne príjme vyše 1,2 milióna daňových priznaní a zatiaľ si túto povinnosť splnila približne polovica daňovníkov. Najväčší počet daňových priznaní odovzdávajú daňové subjekty štandardne k poslednému možnému termínu. Odporúčame však daňovníkom, aby si splnenie tejto povinnosti nenechávali na poslednú chvíľu.

Ak daňovník nestíha podať daňové priznanie, je potrebné finančnej správe oznámiť predĺženie lehoty

Oznámenie o predĺžení lehoty musí byť podané najneskôr do 31.3.2025 elektronicky alebo na miestne príslušnom daňovom úrade osobne, prípadne poštou, ak daňovník nie je povinný s finančnou správou komunikovať elektronicky.

Článok pokračuje pod reklamou nabytok a byvanie Nitra 2025
Reklama

Finančná správa pripomína, že oznámenie o predĺžení nestačí poslať e-mailom.

Tlačivo oznámenia, ktorého vzor určilo Finančné riaditeľstvo SR, je zverejnené na portáli finančnej správy. Ide o tlačivo, ktoré je označené OZN493v24.

Finančná správa aj v tomto roku vychádza v ústrety klientom a prichádza s obľúbenou službou mobilnej kancelárie

Svoje daňové priznanie budú môcť klienti finančnej správy odovzdať priamo z auta na parkovisku pri najväčšom daňovom úrade v bratislavskej Petržalke. Mobilná kancelária bude fungovať ešte v pondelok 31.3.2025 v čase od 8.00 do 18.00 hod.

Daňové povinnosti vedia klienti vybaviť aj z pohodlia domova

S finančnou správou môže komunikovať elektronicky každý, teda aj fyzické osoby, ktoré nemajú povinnosť elektronickej komunikácie s Finančnou správou. Potrebné je registrovať sa na portáli finančnej správy.

K registrácii a následnej autorizácii je potrebný elektronický občiansky preukaz s čipom (eID), resp. kvalifikovaný elektronický podpis (KEP). Všetky dôležité informácie nájdu občania na PFS v časti Elektronická komunikácia – praktické informácie pre používateľov. Fyzické osoby môžu využiť aj možnosť uzavrieť s daňovým úradom tzv. dohodu o elektronickom doručovaní.

Čitajte aj:  Finančná správa: Elektronická fakturácia už čoskoro. Projekt pre vytvorenie prostredia je spustený

zdroj: FS SR

Predchádzajúci článok
Obnov dom MINI 2: V prvom týždni prišlo vyše 2 000 elektronických žiadostí

Obnov dom MINI 2: V prvom týždni prišlo vyše 2 000 elektronických žiadostí

Nasledujúci článok
SKSI: Trestnoprávna zodpovednosť stavebných inžinierov má minimalizovať riziko nehôd, stavebný inžinier

SKSI: Trestnoprávna zodpovednosť stavebných inžinierov má minimalizovať riziko nehôd