Požiarna odolnosť stavebných materiálov: Kľúčový faktor bezpečnosti budov
Otvorenie novej vetvy križovatky D1/D4 v smere z Trnavy na Jarovce presmerovalo dopravu, informuje ministerstvo
BESICO spúšťa výstavbu moderného priemyselného parku v Kechneci

Otvorenie novej vetvy križovatky D1/D4 v smere z Trnavy na Jarovce presmerovalo dopravu, informuje ministerstvo

Ministerstvo dopravy SR posúdi návrh na zjednotenie trvania splácania úveru zo ŠFRB Ministerstvo dopravy SR posúdi návrh na zjednotenie trvania splácania úveru zo ŠFRB
ilustračná foto: Jozef Ráž / Ministerstvo dopravy SR

Ministerstvo dopravy pokračuje v odľahčovaní intravilánu Bratislavy od tranzitnej nákladnej dopravy nad 7,5 tony. Vďaka otvoreniu novej vetvy križovatky D1/D4 v smere z Trnavy na Jarovce bolo možné presmerovať tranzit mimo frekventovaného Prístavného mosta aj v smere na Českú republiku, Rakúsko a Maďarsko.

Zmena už platí, takže Prístavný most už dnes obchádzajú tranzitujúce kamióny v oboch smeroch.

Otvorenie novej vetvy križovatky D1/D4

Ešte v marci tohto roka sa presmerovala tranzitná doprava nad 7,5 tony mimo Prístavného mosta v smere na Žilinu. Vďaka tomu ubudlo z mosta v priemere 650 nákladných áut denne. Celkovo za tri mesiace prešlo Prístavným mostom až o 60.000 nákladných áut menej v porovnaní s obdobím pred zákazom tranzitu. Po zavedení presmerovania tranzitu aj v smere na Českú republiku, Rakúsko a Maďarsko očakáva Národná diaľničná spoločnosť podobný výsledok.

Článok pokračuje pod reklamou
Reklama

Podľa nových pravidiel cez bratislavský Prístavný most prechádzajú iba tie vozidlá nad 7,5 tony, ktoré slúžia na zásobovanie. A to v oboch smeroch. „Nové dopravné značenie v smere z Trnavy na Českú republiku, Maďarsko a Rakúsko sme osadili v rámci prác na otvorení novej križovatkovej vetvy. Osadilo sa viacero dopravných značiek potrebných k prevádzke novootvorenej vetvy a k odklonu tranzitu. Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak už v oboch smeroch zostáva trvalým riešením. Je to vyčísliteľný dôkaz toho, že investície do mestských obchvatov majú obrovský zmysel,“ povedal minister dopravy Jozef Ráž.

Vysvetlil, že investície do rozšírenia D1 a prepojenia D1/D4 tak nepomáhajú len dopravcom či osobným vozidlám. Zohrávajú významnú úlohu pre všetkých obyvateľov Bratislavy. Odklonenie tranzitu z Prístavného mosta znamená vyšší komfort pre Bratislavčanov, nižší hluk a menej emisií z dopravy. Samotná výstavba prináša aj dočasné obmedzenia, na konci dňa však celý región získa dlhodobé kvalitné dopravné riešenie.

Čitajte aj:  Prieskum: V kurze sú renovácie a tepelné čerpadlá. Dôvod je znížiť náklady na energie

Vylúčenie tranzitnej dopravy je bežné vo väčšine veľkých európskych miest. Cieľom presmerovania dopravy je zvýšiť bezpečnosť a znížiť negatívny vplyv dopravy na obyvateľov.

Video k článku: Otvorenie novej vetvy križovatky D1/D4

zdroj: Ministerstvo dopravy SR

Predchádzajúci článok
Požiarna odolnosť stavebných materiálov: Kľúčový faktor bezpečnosti budov

Požiarna odolnosť stavebných materiálov: Kľúčový faktor bezpečnosti budov

Nasledujúci článok
BESICO spúšťa výstavbu moderného priemyselného parku v Kechneci

BESICO spúšťa výstavbu moderného priemyselného parku v Kechneci